21 Ocak 2012 Cumartesi

İncir Tatlısı


İncir tatlısı sağlıklı olmasının yanında enfes lezzetli oluyor adapazarı dışındada illaki yapılan yerler vardır o konuda fazla bilgim yok açıkcası fakat incir uyutmasının değişik bir versiyonu diyebiliriz.Bence kesinlikle denemelisiniz eğer kuru incirle aranız iyiyse.

Malzemeler:
8-9 tane kuru incir
1 kahve fincanı nişasta
3 kahve fincanı toz şeker
1 kg süt
1 paket vanilya
1 çay bardağı su

Yapılışı:
Önce kuru incirlerimizi ufak ufak doğrayıp ufak bir sos tavasının içine alıp 1 yemek kaşığı şeker 1 çay bardağına yakın suyla pişiriyoruz. Daha sonra bir tencereye süt nişasta ve şekeri ekleyip karıştırarak pişiriyoruz. Kaynadıktan sonra incirli harcı içine döküp 1 kez karıştırıp altını kapatıyoruz. püf noktası incirler eklendikten sonra kaynatılmaması yoksa incir sütü keser.Afiyet olsun..

19 yorum:

  1. ayyy ben bunu yapmak istiyorum.elimde kuru incirimde var.denesemmi?seni haberdar ederim.ellerine saglik bitanem.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. hemen dene hiç vakit kaybetme çok pratik ve lezzetli oluyor canım benim :)

    YanıtlaSil
  3. evet canım hemen hemen aynı,benim reçetem zaten aynen bu şekildeydi ben ona kuru kayısıda ilave edince adı mecbur kuru meyveli oldu,bence gayet güzel süslemişsin harika görünüyor ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  4. Ben kuru inciri çok severim.Tatlısını hiç denemedim nefis görünüyor kesinikle deneyeceğim.Ellerine sağlık:)

    Birde kelime doğrulama ayarını kaldırsan ne güzel olur canım yavaş yavaş öğreniyorum bende ayarları:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım öncelikle teşekkür ederim ve o şey bende de mi çıkıyor ya çok gıcık oluyodum ben.nerden kaldırabilirim peki bilgin var mı?

      Sil
  5. Benim aram iyi ama ev halkı burun kıvırıyor yoksa hemen deneyeceğim bu tarifi..
    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  6. musscugum denedim ben bunu super oldu gorumcem de yanimdaydi yaparken o da simdi yapmaya gitti . tekrar ellerine saglik. siradaki tariflerimi yayinladiktan sonra hafta ici paylasirim ben de .meshur edecegim senin bebegini meshur:)))
    sevgilerle hayatim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım benim :) valla tarif güzel meşhur olmayı hak ediyor.

      Sil
  7. canım sütlü tatlıya hayır demem.
    aldım birini gidiyorum.
    ellerine sağlık.
    :))))))

    YanıtlaSil
  8. ohhh olsada yesem simdi :-) bayildim...ellerine saglik valla :-) sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Nefis görünüyorlar ellerine sağlık, ben de incir uyutmasını yayınladım.

    YanıtlaSil
  10. Ellerine sağlık canım.Hiç yemedim ama nefis olduğu kesin.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. denemelisin diyorum ve teşekkür ediyorum :)

      Sil
  11. incir uyutması da deniyor galiba buna ellerinize sağlık :)
    -----
    http://hayattanyenilikler.blogspot.com/ takip ederseniz sevinirim daha yeniyim :) biraz diyet biraz hayatın lezzetlerinden bahsetmeyi planlıyorum, umarım faydalı olabilirm :)

    YanıtlaSil